Panik!

Elliot ringde mig på jobbet igår när han var på väg tillbaka efter skolans bad i Knivsta: "Mamma, jag har missat min hållplats, men vi åker runt och tillbaka igen."Jag: "Gå fram till chauffören och dubbelkolla så att bussen verkligen går tillbaka till Alsike."Elliot (med gråten i halsen och panik i rösten): "Mamma, bussen går inte tillbaka!!"
Jag (med lugna snälla mamma-rösten): "Lugn, jag kan hämta dig i Uppsala, Det är ingen fara vännen."
Elliot (påtagligt lättad): "Mamma, du är så snäll!"

Elliot, älskade fina du, jag är precis så snäll som du förtjänar! Det finns ingen snällare och pålitligare unge än du och du  orsakar aldrig problem med flit. Nu träffade du en snäll busschaufför som hjälpte dig på en buss tillbaka, så jag behövde inte hämta dig, men du ska veta att jag hade hämtat dig i Kairo om jag hade behövt!

Efter den pärsen snodde Levi och hans kompis varsin macka före maten i ett obevakat ögonblick. Det de inte visste var att det var valnötter i brödet. Det visste jag, så när detta upptäcktes följde jag kompisen till sin förälder vilket var tur, för kompisen fick en allergisk reaktion som krävde sjukvård!

Jisses, jag hoppas på en lugnare dag idag!!

Kommentarer

Populära inlägg