Stugan och akuten

En lugn stughelg var planen och det började ju bra. Igår på hitvägen stannade vi i Nusnäs och köpte lite dalapynt till stugan. Elliot fick också en Mora-kniv.


Idag efter frukosten skulle vi plocka lite lingon. Efter kanske en kvart hörde jag Elliot som började storgråta. Han störtblödde från handen efter att ha skurit sig med ovan nämnda kniv. Jag tryckte allt jag hade på hans fingrar och vi skyndade oss till stugan. Vi sköljde handen och jag såg genast att hans jättejack i pekfingret behöver sys så vi packade in handen i en ren handduk, höll den i högt läge, packade in familjen i bilen och åkte till Mora lasarett. Efter 1,5 timmar och sex stygn senare var vi på väg tillbaka igen.


Per har byggt våningssäng hela dagen (med undantag från sjukhusbesöket) och vi övriga har fått roa oss på egen hand med bland annat en Pokenad. Jag har lagat önskekost bestående av köttbullar, potatismos och rårörda lingon (alla jag hunnit plocka innan Elliot bestämde sig för att skrämma slag på oss).


Hittade en enda blommande lupin. Resterande hade sin blommingsperiod midsommar, så den var verkligen sent ute!



Kommentarer

Populära inlägg