Semester, del 1

Min semester är minst sagt lite uppstyckad detta år. Det fina i kråksången är dock att den känns lite längre. Och det bästa är att den börjar IDAG!!

De stora barnen har fixat många dagar nu ensamma hemma, utan vare sig skola eller fritids. En omställning för oss alla. Jag och Per (eller mest jag) har liksom förträngt att de behöver lunch på dagarna. Tack till den som uppfann halvfabrikat! Kring kl 15 på eftermiddagen har det slagit mig att jag kanske borde ringa hem och kolla läget. Jag vet att barnen kan ringa mig, men det verkar inte barnen veta. Allt har trots allt gått bra. Barnen, och vi föräldrar, har kunnat njuta av lite frihet. Elliot så till den milda grad att jag knappt sett till honom. 

Hade med mig det ena barnet till jobbet en dag. Nyfriserad à la mamma. Inte meningen att jag skulle klippa henne, men vi kom liksom aldrig iväg till frisören. Och när jag ändå hade ångan uppe klippte jag alla tre. Killarna är betydligt lättare att klippa. Förutom att det är lite roligt sparar man typ 1000 kronor. 


Hon lämnar små spår efter sig...
 

Igår slog semesterhjärnan till helt och jag åkte hem istället för till dagis. Kom dock på mitt misstag i samma stund som jag klev in genom dörren. 😄 Levi hade ändå ingen lust att följa hem, så jag kunde ha tagit ännu mer gott om tid på mig.

Nu hägrar midsommar i stugan. Samma väderprognos som förra året (och kanske alla år?) - helt klart oklart. Vi får väl packa både bikini och täckjacka. Det finns något charmigt i det också.


 

Kommentarer

Populära inlägg