Årets lista 2021 (även om den skrivs 2022)


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 

Jag började spela padel, paddlade kajak och SUP och gjorde en magnetröntgen.

Höll du några av dina nyårslöften?

Jag lovar inget på nyår.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 

Ja.

Dog någon som stod dig nära? 

Nej.

Vilka länder besökte du? 
Höll mig i Sverige p g a covid.

Är det något du saknat år 2021 som du vill ha år 2022? 
Mer fritid. Mindre samhällsrestriktioner.

Vad var din största framgång 2021? 
Att familjen höll ihop ett år till och hade det bra tillsammans, trots pandemi.


Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Inflammation i armen som tyvärr effektivt hindrat mig från att fortsätta med padel.


Bästa köpet? 
Toyota RAV4 (även om den står registrerad på Per). Samt en thujahäck!


Vad spenderade du mest pengar på? 
Toyotan.


Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Resan till Orsa samt att det gick att åka skidor i början av året på golfbanan i Knivsta och att Elliot gillade att åka längdskidor!


Jag och Elliot på golfbanan i Vassunda!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2021? 

"Easy on me", "Lose my mind"


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Kanske lite ledsnare p g a pandemi och mycket jobb.


Vad önskar du att du gjort mer? 

Varit ute i naturen, även om vissa ansträngningar gjordes.


Vad önskar du att du gjort mindre? 
Tittat på telefonen. 


Hur tillbringade du julen? 
I Gärde.


Blev du kär i år? 
Inte i någon jag inte var kär i förra året.


Favoritserie
"Mare of Easttown"


Bästa boken du läste i år? 
"En helt vanlig familj" av Mattias Edvardsson


Största musikaliska upptäckten? 

Att jag fortfarande gillar att sjunga gospel. :-)


Något du önskade dig och fick? 
Jag är alltid så nöjd över att ha min familj.


Något du önskade dig men inte fick? 
En flytt.


Årets bästa film? 

Kommer inte ihåg en enda (ny) film som jag sett under året.


Vad gjorde du på din födelsedag 2021? 
Det kan jag inte komma ihåg fastän jag försöker.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Mer padel hade ju varit att föredra.


Hur skulle du beskriva din stil år 2021? 
Lola!


Vad fick dig att må bra? 
Min familj. Är väldigt tacksam över den. Och padelfamiljen. ;-)


Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 
Regeringens fall efter misstroendeförklaringen samt Sveriges första kvinnliga statsminister.


Vem saknade du? 
Alla som jag (motvilligt) träffar så sällan p g a långt avstånd.


De bästa nya människorna du träffade? 

Min padelfamilj (även om de flesta är nygamla bekantskaper)!

Årets mat:

Mycket grönare än förr. Godare p g a Hello Fresh.


Årets dryck:

Fanta citron zero.


Årets tidning:

DN.


Årets semester:

Idre, Orsa, Piteå, Sundsvall, Västerås, Gärde. Oh, så exotiskt.

 

Årets surprise: 

Att vi blev bjudna på middag hos släkt i Orsa. :-)

 

Årets konsert:
Gospelkonserten med Joyful. Äntligen kör igen!


Årets godaste:

Kanske nyårsmiddagen som jag och Per gjorde. Fjällröding med brynt spetskål, potatispuré och champagnesås.


Årets tråkigaste:

Att Elliot slutade spela handboll och att jag inte hann träffa Catarina i Piteå.


Årets ansträngning:

Anmälan till seriespel i padel!

Årets besvikelse:

Att seriespelet inte kunde spelas klart p g a inflammation i arm.


Kommentarer

Populära inlägg