Jäkla tomte + jäkla covid


Läs DETTA först.

Alltså det är ALLTID något litet julpynt kvar. Detta året var det en tomte. Och den var i Elliots rum, alltså nästan inte mitt fel att den inte hamnade i julpyntslådan. Men nästa år...!

Levi har fått covid.


Han blev hängig på söndag kväll, fick feber och ont i kroppen. Jag förstod direkt att det var covid eftersom jättemånga av hans kompisar har eller har haft det. Dessutom brukar Levi ALDRIG ha feber. Han har säkert haft feber färre än 5 gånger totalt i livet.

Snabbtestet måndag morgon visade positivt, behövde inte bekräftas med PCR. Han var så hängig mitt lilla hjärta. Jag satt och jobbade med honom bredvid mig i soffan. Han frös, svettades, hade ont i huvudet och i kroppen och mådde illa. Vi fick i honom lite glass och vatten. Sedan hade han hög feber på natten mot tisdag, men sen vände det. Febern gick ner och han blev piggare och matglad igen. Så skönt! Igår när och Per tjatade på honom att gå och borsta tänderna sa han: "Visa lite respekt för de sjuka." Ett roligt tecken på bättring! 

Jaha, så nu är vi i familjekarantän. Enligt reglerna för oss trippelvaccinerade (jag och Per alltså) så behöver vi inte vara i karantän, men vi håller oss ändå hemma förstås. Elliot fick åka hem från skolan och Elina var redan hemma med huvudvärk. Både hon och Elliot är småkrassliga, men snabbtesterna visar negativt. Vad nu det säger. Elina har gjort ett PCR-test också och vi väntar på svar. 

Har vi inte redan haft det (och då väldigt lindriga symptom) så lär vi få det nu.

Kommentarer

Populära inlägg