Parallella universum

Jag var på så fruktansvärt dåligt humör idag! Det började med att jag sov för lite och för dåligt. Elina har slutat amma (drastiskt slut då hon nös vilket ledde till att hon bet mig så att det blödde floder) och det har gått bra, (hon är inte alls där och gräver som Elliot var) men hon är ju en vrålhungrig tjej vid 4-snåret och då är det bara att underhålla som gäller tills vällingen kommer och det är sådär kul när man helst skulle gräva ner sig i ett varmt hål och fortsätta sova till kl. 11 eller så...

I alla fall, för att någon gång komma till saken, så är vi snuviga (jag är täppt i hela huvudet) och gnälliga och lessa på att vara inne och alla dessa faktorer sammantaget gör att humöret verkligen inte är på topp. Så för att inte gräla på barnen (vilket jag tyvärr gjorde i viss mån ändå) så städade jag istället. Ingen bra humörbättrare. Humöret blev dock aningen bättre när vi gick ut och Elina fick sova i vad som kändes som vårluften. Väldigt skönt! Sen kom farmor och hämtade oss och bjöd oss på middag och då blev humöret verkligen bättre. Firade min slutamning med jättegott rött vin och massor med parmesanost! Mmmmm...

Mormor har skaffat en hotmailadress! Är detta möjligen ett parallellt universum? På tal om parallella universum så var vistelsen i Kåbdalis så nära ett sådant man kan komma. Ungefär samma folk som tidigare, bara ca 15 år äldre och nära på okända!!

Ser inte ut att lida allt för mycket av att inte amma längre...?

Kommentarer

Populära inlägg