Halta Lotta

Här kommer senaste nytt direkt från Öjebyn! Imorse såg vi snö (jag var mer exalterad än barnen), Ica är sig hyfsat likt (jag missade till och med den nya charken!) och Arrendegatan är nyasfalterad.

Vad som värre är är att Elina haltar! Vi var med Catarina, Åsa och barn på Leos lekland igår där Elina lyckades trilla ner från en liten avsats och göra sig illa i vad jag tror är foten. (Det är inte så lätt att försöka förhöra en 1-åring.) Den är inte svullen och blå, men hon är ganska halt den lilla stackaren. Om man bortser från olyckan, så hade vi superkul! Eftersom Elina är för liten för att klättra själv så fick även jag förmånen att klättra runt hela stället och åka en massa rutschkanor. Det var jätteroligt!! Se och lär Nickis äventyrslek!

Jag har även hunnit med att klippa morfar (min alltså) i brist på mer utbildad frisör tillgänglig, varit på stan, bakat bullar och tårtbotten. Sammanfattningsvis har vi haft jätteroligt! Imorgon är det 4-årskalas på agendan med varmkorv och fika för släkt och vänner!

Nu ska jag gå och se vem som åker ur idol. Jag brukar alltid ha sån stark åsikt, men nu orkar jag bara bli lite halvengagerad. Bäst är i alla fall Alice!

Kommentarer

Populära inlägg