Vi komma, vi komma till pepparkakeland

Allvarligt, vad gjorde man när man inte hade barn? Jag har minnen från mitt tidigare och barnlösa liv, men det känns mest som något jag måste ha drömt.

Elina har kommit in i sin första riktiga trotsperiod. Det tog i och för sig längre tid än jag hade trott, men inte är det ju roligare för det. Det är som att ha fått en tonåring, fast mycket mindre och med betydligt gällare stämma. Solskenet har bytts ut mot åska som slår ned med full kraft när man minst anar det. Mellan blixtnedslagen är det dessutom gråmulet, för att fortsätta prata i metaforer. Jag försöker intala mig att det är jobbigare för henne än för mig. En dag kom hon hem från dagis och såg ut så här:

Så här duktig har Elliot blivit på att skriva och läsa!! *Stolt som en tupp!*

Helgen har gått i julens tecken (förutom musiken, där dominerar Pelle Svanslös på alla barns begäran). I lördags handlade vi de första julklapparna och bakade pepparkarkor.



Som vi med stor koncentration kristyrade...

... vissa med hjälp av pappa.

Resultatet blev fint!

Vi hann också med att baka lussekatter. Vi försökte bjuda på adventsfika, men det var svårare än väntat. Nej, nu ska jag hänga upp julgardiner i köket och sedan krypa till kojs!

Kommentarer

Populära inlägg