Livet är sköööönt!

I fredags bestämde vi oss för att göra absolut ingenting vettigt under helgen, vilket innefattade att inte sticka så mycket som en tå utanför dörren om vi inte ville. Så efter inköp av hamstrar och lite mat (människomat alltså) fredag eftermiddag hade vi en myspyshelg.

Hela lördagen tog vi det lugnt, gosade järnet, städade noll, spelade spel, såg film och hade det precis så skönt som man någonsin kan ha det! Hela familjen somnade tidigt och vaknade imorse pigga och utvilade, och fortsatte ha en skön helg även om vi också hann städa upp i vårt lortiga tillhåll. Vi hann också åka en sväng till dagis där jag och barnen påskpysslade medan Per hängde upp lampor och så lagade vi en fantastiskt god kycklinggryta till middag.

Elliot och jag kom på en ny hysteriskt lek som går ut på att den ena säger med arg röst: "Men vad har jag sagt?! Du får ju inte klä av dig alla kläder och gå hem till grannarna!". Ju dummare påhitt desto galnare skrattade Elliot och det hela slutade med att vi skrattade så vi knappt kunde prata längre. Sånt kan man göra när man inte har så mycket annat för sig.

En glad gubbe.

Kommentarer

Pointerliv sa…
Vilken mysig kille du har, vad duktiga ni är på att påsk pynta. Jag vet inte om jag har någon ork till det. Kram på dig och hälsa family och grattis till hamstrarna.
Hoppsa inte att det är en hane och en hona. När vi hade det slutade det med att vi hade 15 hamstarar tillslut . Sen stoppade vi hanarna tillsammans men det slutade med att den svagaste blev uppäten av den andra.
Linda sa…
Ha ha! Vilken hemsk historia. Det ska vara två honor vi har på inrådan från djuraffären, då hamstrar är flockdjur. Läste dock på nätet att man helst inte ska ha två hamstrar då de kan vara aggressiva mot varandra. Hm. Vi får väl se hur det går. Vet inte om jag skulle förmå mig att berätta för barnen att den ena ätit upp den andra. Ha det så gott!

Populära inlägg