Den nakna sanningen

Jag har fått frågan från flera stycken. Om jag inte bloggar om något mer liksom (något vettigt alltså). Här är det långa svaret och den nakna sanningen.

Detta är mitt liv. Bloggen kom till för att jag ville lägga ut vårt vardagsliv till allmän beskådan främst för släkt som bor långt borta. Blir det tråkigt behöver man ju faktiskt inte läsa. Jag har liksom full förståelse. Mina barn är ju förstås höjdpunkterna i mitt liv, men jag kan förstå att jorden inte snurrar bara på grund av deras ljuvliga uppenbarelser.

Och vad tusan skulle jag blogga om annars?

Sex och sånt - Jag gör mitt bästa för att undvika att skriva saker som jag kommer att ångra vid ett senare tillfälle, och detta faller dessvärre in i den kategorin.
Sport - Jag är absolut övertygad om att jag har sett sport på teve någon gång, men tro mig, du vill inte att jag ska återge vad jag såg.
Mode - Aldrig i livet! Vet ju inte ens hur det ser ut.
Jobbet - Jo, men det gör jag ju, men på ett särskilt stället: http://www.nordstromassistans.se (se juristens blogg)
Politik - Gäsp. De få gånger jag tycker att det gör någon skillnad ska jag säga till.
Musik - Vad skulle jag skriva? Idag har jag spelat en sång på pianot. Eller ni borde lyssna på världens bästa låt: "Try sleeping with a broken heart". Tror för övrigt att jag redan skrivit det.
Matlagning - Ibland anstränger jag mig och lägger ut lite recept, men oftast faller det på att kameran ligger på övervåningen samtidigt som jag lagar mat.
Mitt hem och min trädgård - Hur mycket jag än vill ha gröna fingrar så är jag tyvärr född totalt obegåvad inom detta område.
Djur - Jag ville ha en katt, men har nu två hamstrar som inte ens är mina. Gulliga är de i alla fall.

Nej, nu ska jag gå och sova efter en lång arbetsdag. Jag återkommer med reflektioner från mitt vardagsliv så snart det hänt något nytt.

Kommentarer

Linda sa…
Hej vännen! Jag är fullkomligt nöjd med dina små inlägg - det är ju precis det som jag är intresserad av (och då känns det inte heller lika jobbigt att ni bor så långt bort)! Jag är usel på att lämna kommentarer dock, men du ska veta att jag läser alla! Kram!
Linda sa…
Linda! Du är den bästa Lindan som finns, nr 1 helt enkelt. :-) 1000 tack för den fina husvagnsklänningen, förresten! Kram kram!

Populära inlägg