Lite om ditt och så lite om datt

Jag är ensam hemma! Per tog barnen och åkte till Granö och jag kände bara att jag inte orkade följa med. Det har aldrig hänt förr, men hela kroppen skriker att jag ska vila och nu gör jag som den säger.

Här hemma är det annars intet nytt. Jag och Per googlar bebisnamn för fulla muggar och nu är listan åtminstone inte bara ett halvbra namn, utan flera hyfsat fina. Inga så fina som Levi förstås, men jag har hört att pappan har vetorätt i den här frågan (?).

Elina har blivit getingstucken. Hon ringde mig och grät förtvivlat när jag satt på jobbet och sa att "Jag lagg armen på den och då stickte den mig." :-)

Något annat som är nytt och gulligt är att barnen sjunger godnattsånger för bebisen och pussar den där inne i magen. Jag vill gråta varje gång och nu kan jag ju skylla på hormoner och behöver således inte låtsas att jag är blödig i största allmänhet.

Vi var i Öjebyn veckan efter Kreta och jag fick en superfin blöjtårta av familjen Johansson som Anna hade gjort! Me like! Elina trodde att vi skulle äta den och tyckte att den var lätt äcklig.

Vi hann hälsa på Sofia, Andreas, John och Nils en hel dag och barnen tyckte det var toppen att bada i deras uppvärmda lilla pool med bubbel och allt!

Sötisen Nils hade blivit stor.

Vi gick på Piteå dansar och ler en hel dag med Linda & Ralf som ska ha en bebis nästan samtidigt som oss!

Barnen gosade friskt med mormor och morfar...

... och spelade dator med favorit-Fredrik.

Nä, nu ska jag gå och sega framför en film. Om jag inte var så trött hade nog jag och lillbilen åkt och köpt lite chips.

Kommentarer

Populära inlägg