Invigning med bandklippning

Helgens höjdpunkt var förstås att träffa en helt ny person. Lilla Edith, barnens nya kusin. Hon var intressant (för barnen alltså) i cirka fem minuter och sedan spenderade de resten av kvällen med sin kusin Agnes som är några år äldre. :-) Man kan inte annat än låta sig imponeras av Pers lillasyster Lillemor som fött barn bara några dagar innan vårt besök och ändå klarar av att fixa ihop en middag till 7 personer med efterrätt och utan att gnälla ens en sekund över att sambon var på kick-off. Superwoman! Vi fick nöjet att ta hand om lilla bebisen under tiden.

När vi inte träffade nyfödda släktingar, gjorde barnen båtar av kartonger från Ikea som skulle invigas på riktigt. Med bandklippning och allt!

Kartongerna härstammade från en nyinköpt gungstol (trots min gungstolsfobi) som hela familjen slåss om.

Per ägnade resterande helg åt att fortsätta sitt evighetsjobb med att jämna till och foga gången. Snart kan vi till och med gå på den. Det ska bli skönt både för oss och för gräset. Detta är inget jobb för mig som knappt kan komma upp när jag väl kommit ner.

I övrigt är livet ungefär som vanligt. Elliots skolstart har verkligen varit en positiv upplevelse och det är inte glada miner när jag ska hämta honom, vilket tyder på att han trivs. Jag har hunnit med ett föräldramöte i skolan och imorgon är det ett föräldramöte på dagis. Elliot har äntligen lärt sig cykla själv utan stödhjul, även om det är lite vingligt att svänga. Elina provade för första gången en tvåhjuling med stödhjul vilket gick toppenbra! Nä, nu ska jag slötitta på teve och sen duscha och sova. Godnatt!

Kommentarer

Pointerliv sa…
Så gulliga barn du har:) En sån gungstol har vi oxå köpt till jobbet och jag älskar den!!!! Hoppas det går bra med magen och att du får må bra??? Kram från ett regnit Öjebyn

Populära inlägg