Jag ligger stilla som ett näckrosblad i en damm

Elliot är en stor kille. Han uttrycker sig absolut underbart. Idag tog han igen sig på verandaräcket (en favoritplats) och sa "Jag ligger stilla som ett näckrosblad i en damm." Väldigt poetiskt tycker jag. Idag sa han också till Elina "I himlen kan man inte dö. Alltså kan man säga att man lever för alltid." Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Eftersom inskolningen på dagis gick lite så där (båda gångerna) så var jag skeptisk till att inskolningen i skolan skulle gå smärtfritt. Därför har vi i två dagar övat på att vara på fritids. Det gick absolut toppen! Efter 15 minuter första dagen ville han inte ha mig där längre. :-) Här är han på väg till sin första fritidsdag.

Elliot och Elina som tidigare varit de bästa vännerna i världen är nu som hund och katt. Egentligen vill de vara på samma ställe hela tiden, men de kan inte låta bli att gräla. Elina retas och Elliot tål det inte och så är grälet i full gång. Eller tvärt om. Först blir jag matt och sen som en tjur som ser rött. Helt galen. Vad göra? Just nu hotar jag med allvarliga konsekvenser och då lägger sig lugnet i några sekunder.

Jag och barnen åkte till Ikea idag. Barnen ville bli incheckade på leklandet och jag fick handla för mig själv en hel timme. Jag ringde till Per som tyckte att jag skulle köpa en vit lampa. Resultatet kan ni se nedan. Mer färg till folket! Ingen törs heller säga emot en hormonstinn gravid kvinna. :-)

Här är namnförslagslistan som jag och Per har fått ihop. Vi har valt ett! Gissa vilket!

Fabian
Alexander
Levi
Frans
Gabriel
William
Samuel
Noel
Julian
Hector
Xander
Lennon

Kommentarer

Populära inlägg