Back in buisness!

Jag har haft lite att stå i sedan sist. Jag håller precis på att skola in mig själv på jobbet igen. Det är lite jobbigt att behöva lära sig rutinerna på nytt igen, men snart sitter de nog där de ska. Det är tur att det alltid känns lite förvirrat i början, så man glömmer bort sin ångest för att man inte är där hjärtat finns, det vill säga hemma hos barnen. Men även om jag älskar att vara hemma är det så skönt att få äta lunch i lugn och ro (hemma är man ju liksom både kokerska, serveringspersonal och städhjälp) och ha samtal som gör att man plötsligt förstår att världen inte enbart kretsar kring Alsike och barnen. Och så gillar jag ju att jobba också förstås!

Och som tur är är jag helt ledig på onsdagar! Denna onsdag åkte vi till Vilundabadet med kusinerna, vilket var supermysigt! Efter bad får man glass om man har tur.


Och idag har jag pimpat min bokhylla på jobbet. :-)

Kommentarer

Populära inlägg