Helgens bravader

Helgen kändes som semester, troligen beroende på det fina vädret! Lördag morgon vaknade jag pigg som en mört (är de pigga på riktigt?) kl. 8, en hel timme tidigare än övriga (och en hel timme senare än tuppen). Mitt morgonhumör, som för att med ord försöka beskriva det var synnerligen ystert, smittade av sig på övriga familjemedlemmar och vi bestämde oss (enhälligt, möjligen med Levi som tveksamt undantag även om han inte protesterade) för att åka till Gröna Lund!

Vi började dagen med att äta med god aptit för att så länge som möjligt kunna behålla det goda humöret. Och sedan karusellade vi oss i många timmar. På bilden åker jag lill-tåg med alla glada barn. Levis favorit var veteranbilarna (jag fick bända loss hans små fingrar med våld från ratten som han inte alls ville släppa när turen var slut) medan Elliots och Elinas favoriter var lilla fritt fall och slänggungan, till vilken jag lyckades mygla in Elina genom att få henne att stå på tå i längdkontrollen. :-) Ingen ska behöva få lida av att ha en kort mamma, lyder mitt motto. Vi hann också med en tur i lustiga huset (läskiga huset tyckte Levi) och diverse lottinköp och andra dyra aktiviteter. En supermysig dag!


Söndag var vi lite lagom möra, men hann med några nyttigheter som att skura upp soffan (jag), tvätta bort en del av tvättberget (jag), fixa med nya uteplatsen (Per) och plocka lite (samtliga utom Levi). Andra saker vi hann med var att jogga (jag, trevlig granne och Per), jobba (Per), kliva på en spik (Elina) och äta våfflor (alla).

Kommentarer

Populära inlägg