Lucia 2012

Luciatåg på dagis, det är det bästa jag vet! På Piratskeppet börjar det kl. 7.15. Lite av en tortyrtid kan tyckas, men det är väldigt mörkt och stämningsfullt plus att man hinner till jobbet i rimlig tid (om man inte vabbar).
 
Levi tyckte att det var lite konstigt att hela familjen skulle vara på dagis denna morgon och blev lite blyg när jag ville fotografera...
 ... men tinade upp efter en stund...
 ...för att slutligen smita när hela klanen (äntligen) var samlad.
 Jag är djupt imponerad av barnens insatser! I år sjöng dom till och med en snutt på engelska! Levi hade inga problem med att vara en del av showen även fast vi satt i publiken. Han kanske inte kan prata, men han kan sjunga "Tipp, tapp...". :-)
 
Efter showen bjöds det på frukost och hela familjen (utom Per förstås) fick proppa i sig lite julgröt!
 
Eftersom Elliot var frisk igår trodde jag att han skulle bryta sin sjuktrend detta år. (Han har ännu inte varit delaktig i något luciatåg sedan han började skolan.) Men inte. Igår kväll kroknade han med ont i halsen, hosta och ruggighet. Han är på intet sätt döende, men ändå inte pigg nog att vara i skolan. Kanske skulle sjukanmäla honom för nästa års lucia redan nu medan jag ändå håller på?
 
På jobbet hade vi luciatåg igår och jag fick äntligen användning av mitt gamla lucialinne från gymnasiet. :-)

Kommentarer

Jamilla sa…
Åh, hade ni luciatåg på jobbet? Gud va mysigt! Var det med hela gänget eller "bara" Nordströms? Vilka var med och sjöng? Tog någon bilder?

Populära inlägg