Panik!!!

Jag vet över huvud taget inte vad som fick mig att åka till Gränby centrum under mellandagsrea själv med tre barn. Jag är nog mer styrd av kommersiella krafter än jag tror.( Och två av tre är väldigt lätta att ha att göra med.) Allt gick väldigt bra till dess att vi kom till H&M. Där fanns det mycket roligt (för mammor) och Levi lekte snällt vid mina ben. I flera minuter. Men en oaktsam minut senare var han borta. Och jag menar borta. Levi svarar aldrig när man ropar eftersom kurragömma är en mycket rolig lek för honom, oavsett om man är i affären eller inte. Vi var tre som ropade och till slut började folk att titta sig oroligt omkring (de var dessutom j-ligt ivägen mitt i min panik). Helt plötsligt kom en kvinna med mitt barn som hon enligt egen utsago räddat undan rulltrappan (en annan rolig Levi-leksak). Hon trodde att jag ropade Elin varför hon inte direkt förstod att ungen hon räddat och den letande föräldern hörde ihop. Jag hann så när få en hjärtinfarkt. Den rosa blusen var verkligen inte värd all den ångesten och jag packade omedelbart ihop oss och åkte hem. Bluslös. Nästa mellandagsrea ska jag shoppa solo.

Jag tror dessutom att Levi fått öroninflammation. Vi kör på antibiotikafri kur så länge det håller (stackars unge) och hoppas att vi får sova alls inatt.

Imorgon ska jag och de två stora barnen gå på bio. Jag kanske kan ta en tupplur då om filmen är dålig.

Kommentarer

Populära inlägg