Du kan amma här

Har ni sett propagandavideon "Du kan amma här" på youtube? Bra budskap, usel sång. Den är tydligen bortplockad enligt artikel här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16655373.ab

Jag orkar inte bli arg över att någon enda människa kan tycka att det inte är en rättighet att amma var man vill, det gör mig enbart ledsen.

Om man helt bortser från att det är det bästa för barnet (vilket verkar uppröra en väldig massa människor av någon anledning) så är det ju väldigt praktisk. Maten är alltid varm och man kan aldrig glömma den. Och det är mysigt.

Jag tror inte att jag ljuger när jag säger att jag aldrig flashat ett bröst, trots att jag aldrig känt mig amningshämmad utan ammat precis där jag kunnat och velat. Vill man flasha bröst kan man väl göra det lika bra utan bebis? Och om man nu skulle råka visa en del av sitt juver (undrar om amningsmotståndarna inte klarar av kossor heller) är väl det inte hela världen? Förstör det verkligen någons dag eller aptit? Personen måste ju inte sitta och råstirra i hopp om att (inte) se ett litet bröst titta fram just när någon ska amma.

Jag förstår inte debatten, att den ens finns gör mig bara ledsen och uppgiven. Till amningsmotståndaren: Använd din ilska positivt och var irriterad över något verkligt problem istället! (Eller håll dig hemma.)

Så här ser en mätt och nöjd bebis ut. Låt oss behålla våra bebisar mätta och nöjda!


Kommentarer

Populära inlägg