Lite mos(s)ig

Man blir minst sagt lite mosig av att stiga upp kl. 5. Jag är i n t e en morgonperson av fri vilja direkt. Min lilla familj snusade så gott när jag åkte hemifrån. Då passar dom på minsann. Annat var det inatt när Levi for runt som en virvelvind i sängen. Det är märkligt, men jag sover ändå bättre med små fötter mot ryggen (och huvudet, benen och armarna) än helt själv. När jag sover på hotell ensam är jag både lite mörkrädd, har svårt att somna och sen vaknar jag av mig själv kl. 6 (och jag är som sagt inte någon morgonmänniska).

Mitt lilla Levi-gull är så fin! Han är generellt en mycket nöjd och glad (om än lite klåfingrig) kille som går runt och nynnar och sjunger dagarna i ända. (Ett pappa-drag?) De senaste dagarna när vädret har tillåtit har vi alla i familjen bara varit ute och njutit av solen. Jag och Per har planterat häck medan Levi sparkat lite på sin lilla sparkcykel, cyklat några tramptag på trehjulingen (han har precis lärt sig!) och ritat med utegatkritorna tillsammans med Elina. Han är inte mycket för att hoppa på studsmattan (däremot har vi en gullig liten granne som gärna smiter över till oss och studsar), men det gillar Elliot och Elina. Jag kommer nog aldrig sluta att förundras över barns outtömliga energi. Elliot och Elina kan studsa studsmatta i flera timmar i sträck och om man frågar om de vill cykla med till lekparken blir dom ändå helt entusiastiska. :-)

I eftermiddag ska jag åka in till Stockholm och träffa en fin vän som jag träffar alldeles för sällan. Det blir långpromenad och mat. Vilken vardagslyx! Och imorgon onsdag är det ju nästan fredag för då börjar långhelgen. Ibland har man det bra!

Kommentarer

Populära inlägg