Good cop

Jag tror att jag skämmer bort våra barn. Ofta säger Per nej och så underminerar jag hans beslut (som för övrigt inte alltid är så genomtänkta) genom att säga ja. Ibland omedvetet och ibland medvetet. Tur att Per inte är den argsinta typen, för hade det varit tvärtom hade jag blivit galen! Men så här tänker jag: Varför kan dom inte få kasta mjukdjur mellan sig från gatan till balkongen? Varför kan dom inte få en glass när det är 25 grader varmt? Varför kan dom inte få gå till lekparken en liten stund till fastän klockan är sent? Herregud dom har ju hela resten av livet fyllt med krav kvar ändå! Fast vi kanske borde köra på enad front, om inte annat för Pers skull. Det kan ju inte vara kul att vara "bad cop" hela tiden. :-)

Elliot har börjat planera för sin framtid. Han har berättat att han ska tjäna väldigt mycket pengar på sitt jobb och jobba hårt på vardagarna. (Bra tänkt!) För pengarna ska han köpa mat och hyra i första hand. (Som den ansvarsfulla person han verkligen är.) Han ska dock hyra en liten etta billigt för att få pengar över till roligheter. (Skönt att han inser att han måste flytta hemifrån någon gång. Det ville han inte för några år sedan.) När det viktiga är betalt ska resterande pengar gå till tevespel och det ska för övrigt fritiden göra också. Och lite godis. :-) Elliot har blivit så stor att det är galet! Stor och fin och fortfarande väldigt gosig som tur är.

Kommentarer

Populära inlägg