Min artiga fina!

Elliot är ett mycket artigt barn. Han konverserar ofta med vuxna som om han själv vore vuxen, vilket är något jag verkligen uppskattar. Imorse när jag ringde hem och skulle påminna Per om att Elina skulle ha med lunch till en utflykt idag (vilket han redan fixat!) så var det Elliot som svarade. När jag bad att få prata med Per säger Elliot till mig: "Dröj ett ögonblick." :-) Så härligt! Hans fina språk måste till viss del bero på att han läser alldeles otroligt mycket och således har ett rikt ordförråd. (Jag menar, det kan ju inte komma från hans föräldrar.)

Förutom artig är han också väldigt snäll. Igår tränade jag för första gången på evigheter, i hemmet, på den nya spinningcykeln. Heja mig! Elliot kom upp på övervåningen i ett annat ärende och jag bad honom skicka mig vattenflaskan, vilket han gladeligen gjorde. Innan han gick ner tyckte han att jag hade på ett dåligt teveprogram (Äntligen hemma, som för övrigt inte alls är dåligt) medan jag tränade och erbjöd sig att byta till mig. Och jag har tusen exempel på samma sak.

Ikväll ska jag, Elliot och Elina åka till domkyrkan och se på luciatåg med Uppsalas musikklasser. Så kul!

Kommentarer

Populära inlägg