Rekreation och livliga drömmar

Jag kommer inte ihåg sist vi tog det så lugnt en helg! I fredags fick Elina följa med en kompis och dennes mamma på en julshow i Knivsta medan jag, Elliot och Levi åkte till Väsby centrum för att kolla Elliots syn och beställa nya glasögon, samt köpa vinterskor till Elliot (vilket ju var tur eftersom Sven drog in ungefär samtidigt). Vi mötte upp farmor Lena som hann sätta sig i onåd hos min yngste son. Oftast vill han ju helst flytta in hos farmor, men i fredags var hon inte vatten värd. :-) Per var på julfest med jobbet så när jag och barnen kom hem åt vi färdiggrillad kyckling och myste sedan tillsammans framför teven ända till läggdags.

I lördags sov vi till kl. 9 och därefter gjorde vi till en början väldigt lite. Vi skrotade hemma nästan hela dagen. Per och barnen var ute medan jag sjöng på ett dop, men i övrigt gjorde vi näst intill ingenting. Så skönt och så välbehövligt!

I söndags var jag högst rastlös efter att ha vistats i hemmet en hel dag så då åkte vi först till Biltema (eller jag och barnen satt kvar i bilen medan Per handlade så mycket att vi funderade på att efterlysa honom) och sedan till Gränby centrum. Vi åt supergod indisk mat till underbar körsång precis nedanför (under ledning av Caroline af Ugglas), handlade födelsedagspaket till Levi (visa efter förra årets klantighet då vi beställde hans presenter på nätet - liiite för sent), lite julpynt, fikade lite och strosade en hel del. Vi kom inte hem förrän strax efter 18 (!). Snipp, snapp, snut, sen var helgen slut!

Levi har de senaste nätterna sovit gott, men haft livliga drömmar. Först var det taggiga fiskar han var absolut livrädd för. När jag kom för att trösta trodde han att jag var en taggig fisk, stackaren. Och härom natten ville han att jag skulle göra nya köttbullar (?). När Levi sover gott gör även jag det. Först drömde jag att en arbetskamrat sålde en rosa Iphone 5 till mig och inatt drömde jag att jag hade en bebis som snart skulle dö. En absolut förfärlig dröm. Och nu är det godmorgon måndag.

Kommentarer

Populära inlägg