Ofrivillig bloggpaus

Jag har svårt att formulera ett inlägg och det beror till största delen på att jag vill ha för mycket sagt. Jag vill berätta om vår fina helg, om Elinas klämda fot (som ledde till att hon fick vara med mig på jobbet idag) och om Pers tapetsering (som pågår i detta nu!). Det får bli ett annat inlägg. Istället går jag omkring och grubblar på vad som är det viktigaste vi lär våra barn. Självklart är det viktigt att lära barnen att vara snälla mot andra (och sig själva), men jag tänker att det jag vill föra över till mina barn är tolerans för våra olikheter. Att alla människor har samma värde oavsett etnicitet, religion, sexuell läggning, yrke, kön, etcetera. Man kan inte rå för sina förutsättningar och man är värd respekt oavsett dessa. Det är sådant jag funderar över så här i decembermörkret. Det och julgodis.

Kommentarer

Populära inlägg