Hjälp!

Efter en alldeles underbar utedag i vårsolen åkte vi iväg till goda vänner för att se melodifestivalfinalen. Årets sämsta låt vann sånär som på 2 poäng. Tur att det inte blev så, även om jag var nedröstad av alla utom Elina. Vi hade en mysig middag, men alla fem barn i huset var supertrötta. När melodifestivalen var slut var gnälltaket praktiskt taget nått, så vi fick tacka för oss på direkten. Vi cyklade dessutom så ni kan ana er till hur det lät på hemvägen. Elina däckade i samma sekund hennes lilla kropp nådde soffan och Levi inte många sekunder därefter.

Igår och idag har jag väntat på att bli helt frisk, men segare förkylning har jag väl aldrig varit med om. Jag har trotsat den på bästa sätt och putsat alla 24 fönster i huset. Värre än att bo i akvarium. Idag ska vi handla och snickra (ja, inget trots av könsrollerna här idag utan det är jag som ska handla och Per som ska snickra) och vara ute och ha det bra och inte tänka på att det är måndag imorgon...

Kommentarer

Populära inlägg