Varning för träningshets

Igår var en bra dag! Först lunch med en "gammal" (åtminstone f d) arbetskamrat - så mysigt! och sen mitt bästa löppass hittills sedan typ 2012. Jag som har hatat spinning (observera imperfekt(preteritum)formen) har börjat gå på spinning regelbundet (och har utvecklat någon slags hatkärlek till det på sistone), varvar det sedan med ett upptrappningsprogram för löpning (med målet inställt på 1 mil i september) och springer typ tre gånger i veckan och tydligen har det gett resultat! Lycka! Man kan om man vill och just nu vill jag verkligen. Jag har inte ens draghjälp eftersom min träningskamrat är mitt uppe i en husförsäljning. Bra träning resulterar dessutom (i mitt fall) automatiskt i bättre matvanor. Win win. Jag vann dessutom över Per i jägarvila igår, dessutom precis efter mitt löppass. Man måste ju hitta de (få) saker man är bättre än sin man i.

Kommentarer

Populära inlägg