Det som inte hände idag...

...kanske aldrig händer. Per är tidsoptimist och jag tidspessimist och ibland utgör vi ett grymt team! Igår var vi bortbjudna på middag och kom hem sent, trots att vi skulle upp tidigt imorse. Som tur är har vi världens bästa och ognälligaste barn som finner sig i att bli uppslitna och inpackade i bilen tidigt en söndagsmorgon. Hela familjen ville förstås vara med på Elliots första handbollsmatch. Jag tror inte att jag är en riktig idrottsförälder då jag prioriterar helgsömn (när ska man annars sjusova??) alldeles för högt, men oj vad trevligt det var!

Med i matchen!


Små hängivna supportrar!


Sedan åt vi korv på Ica, köpte fyra tröjor till Elina, åkte hem och stekte 1 kg köttbullar och fixade potatismos till middag (medan jag såg "Så mycket bättre"), skjutsade son på badmintonträning, bytte överdragsbyxor och täckbyxor till rätt storlek, köpte en handboll, tankade, åt middag, gjorde matlådor, planterade höstblommor, städade och hjälpte Per att flytta alla saker från förrådet ute till sovrummet. (Vi har flyttat till övervåningen medan garaget byggs.) Sedan natta barn och ta en timmes paus i soffan! 

En intensiv dag. Nu sömn!

En sneak peak på det blivande garaget.




Kommentarer

Populära inlägg