En drömmare till son

Barnen växer så de knakar! Elliot har växt närmare en decimeter det senaste halvåret. Han växer även intellektuellt sett och ställer knivigare och knivigare frågor. Vissa är helt omöjliga att svara på och en del vill man helst lämna därhän (blommor-och-bin-frågor). Han är superduktig på huvudräkning och att läsa och skriva.


En nyhet är också att Elliot drömmer otroligt livliga drömmar. Imorse vaknade han och sa att han hade drömt om tokiga kaniner som hade som uppgift att hämta folk som klivit in i tavlor. Det luktar Alice i underlandet om den drömmen.

Jag och Per har hunnit vara ute på ett kort restaurangbesök och därefter på bio för att se Avatar i 3D. Den var verkligen jättebra! Jag hade hört att handlingen skulle vara banal, men den passade åtminstone min smak. Igår åkte hela familjen in till Uppsala för att handla lite presenter till den blivande 3-åringen och jag njöt av att få gå på stan en stund. Njutningen blev dock kortvarig då Pers utdragna visdomstand självklart var tvungen att orsaka honom feber mitt i besöket. Så det var bara att åka hem. :-(

Nu är det alla hjärtans dag och idag ska vi baka till kalasen i veckan! Jag och barnen vill säga - Per ska åka och brottas med valda delar av släkten. Hm.

Kommentarer

Populära inlägg