Vårtecken efterlyses

Denna veckan har vi faktiskt jobbat/varit på dagis. Hela veckan. För övrigt har vi skottat. Och skottat. När det inte har snöat har det varit absolut iskallt dessutom. Jag vaknade en morgon och trodde (bokstavligen) inte mina ögon. Det var nämligen -28,2 grader kallt. Men idag är det +2 grader, så det kanske blir vår även detta år. Jag tror det dock inte förrän jag ser det.


Förra helgen avklarade vi också middag/kalas nummer 2 och Elina fick en mycket uppskattad käpphäst (det heter så, va?). Det blev mycket mat och fika, men framför allt väldigt trevligt sällskap!


Elliot läser och läser. Utvecklingen går i raketfart. Här läser han Ny Teknik. :-) Elina gör sitt bästa för att få lite uppmärksamhet. Som om hon inte får tillräckligt. ;-)


Vi blev erbjudna barnvakt imorgon, men tackade nej (!). Denna helgen blir det skön vila och Mary Kay-spa. Mmmmm. Jag älskar er familjen!

Kommentarer

Pointerliv sa…
Men Linda du är ju från Norrbotten/ Arjeplog så du SKA vara van att det kan vara -28....du vet ju att det är vardagsmat för oss;)!!!! Kram från Åsa
Linda sa…
Jag har ju bott här i trakterna i snart 10 år och börjar vänja mig vid milda vintrar. På alla åren har det ALDRIG varit -28 grader! Kram!!
Pointerliv sa…
Helt klart så vänjer du dig mot det milda klimatet ni har där nere.
Men minns du januari 99??? då hade vi -40.5 grader. Jag gick hem från stan den dagen och jag höll på att förfrysa mig totalt. Vi har ju haft mycket-30 grader här och nu i fredags så var det bara -20 och det känndes hur juvligt som helst. Så jag passade på att åka skidor och spendera nästan hela dagen utomhus. Ha en mysig kväll kramar från Åsa ps träffade precis våran klasslärare Britt Ökvist ute när jag kom från kajen med tikarna.

Populära inlägg