Handbok i VAB

Jag börjar bli bra på det här med VAB, så jag tänkte dela med mig av mina samlade erfarenheter.

Mitt hetaste tips när man har sjuka barn är att se till att vara hemma när barnen är lagomt sjuka. Mycket roligare. Denna omgång lyckades jag vara på jobbet när Elina kräktes, vilket innebar att Per hann städa upp innan jag kom hem.

Nästa tips är att skaffa en förstående arbetsgivare. Underlättar hela livet (tack, snälla jobbet!!). Jag har provat en icke förstående och det var verkligen ingen höjdare. Inte nog med att barnen mår dåligt, dessutom mår man uselt själv.

Sen har jag nog inte så många fler användbara tips. Mer ett smakprov på vad man kan göra när man ändå är hemma. Typ klippa sin son:

Eller varför inte laga supergod mat? Detta är mandeltoppad koljafilé med pressad potatis och sallad med babyspenat. I love Linas matkasse (förtjänar att nämnas igen)!

En annan tänkvärd sak är att det här med VAB är övergående (har jag hört). Sjukdomarna minskar tydligen i takt med stigande ålder. Den som lever får se.

Kommentarer

Pointerliv sa…
Tack för tipsen!!!;)
Hoppas allt är bra med er, här är det -22 så någon ute dag blir det inte. Kram på dig!

Populära inlägg