En härlig och hektisk helg

För att kompensera min 14-timmars arbetsdag i torsdags var jag ledig i fredags. Tyvärr ville inte Elliot sova lika länge som sin mamma och lillasyster, så jag och barnen steg upp strax efter 7. (Han är mer exakt än en väckarklocka.) Elliot skulle på klassfest mellan kl. 9-11 och jag och Elina följde med bästa grannarna till öppna förskolan (som ligger i samma hus som Elliots skola). Mycket trevligt. Efter det åkte vi till Barnens djungel. Jag (som är på tok för otymplig för att klättra i någon klätterställning) läste skvaller medan barnen sprang sig svettiga i ett ganska öde lekland. Efter det åkte vi vidare och hämtade ut mina nya glasögon (halleluja!) och därefter till Barnens hus för att kolla på potentiella julklappar. :-) Dagen avslutades med en helt utmattad mamma och en massa fredagsmys i soffan.

Lördag åkte jag och barnen med Elina till Funky Kidz medan Per storstädade på dagis. (Olika falla ödets lotter.) Därefter åkte vi med mig som skulle bröllopssjunga i Stockholm och barnen hälsade på farfar och Eva en stund. Vi sammastrålade i U-V och åt på McDonalds innan det var dags för sängen igen.

Imorse åkte vi på Bamseteater på Intiman i Stockholm. Toppenföreställning (även om Pers ögonlock var lite tunga en stund)! Därefter har vi hunnit med utelek, bullbak och lite plock. Och nu är det åter igen dags för sängen innan nästa vecka börjar.

Bildbevis från Elinas piraskeppslopp!

Uppvärmning.

Klara, färdiga, spring!

Brorsan är en hängiven supporter!

Alla duktiga barn fick varsitt fint diplom och en russinask. Älskling!

Kommentarer

Populära inlägg