Oktoberhelg

Jag är gravid i v 32 (snart 33) och jag ligger bara lite över medel på S/F-kurvan, det vill säga magen är mindre än med både Elliot och Elina. Ändå känner jag mig störst i hela världen. Bebis sprattlar på där inne och det börjar bli lite jobbigt att andas, så jag hoppas att han väljer att sjunka ner lite grann snart. Jag har köpt en kappa som går runt magen. Hyfsat onödigt, men ändå skönt att kunna vara ute utan att frysa. Det är ju trots allt två månader kvar. Jag har fyra och en halv veckas jobb kvar. Jag boar för fullt (jag, världens ojuligaste människa, beställde precis julgardiner till vardagsrummet och lite annat pynt!) och bebisen är så efterlängtad! Både Elliot och Elina börjar också längta efter bebisen och pratar, klappar på och sjunger för honom. De kommer båda att bli jättefina storasyskon!

Jag och Elina var till frisören igår. För mig var det 100 år sedan (= mycket välbehövligt)och för Elina var det första gången. Hon tyckte det var superskönt att få håret tvättat och hon fick välja fin färg till håret själv. Bildbevis från soffan.

Elliot har fått en liten kontorsstol till sitt nya skrivbord (som både ska byta färg och handtag) och han är mycket nöjd över sin lilla hörna. Här skriver han önskelista till tomten. :-)

Och Elina har lite svårt när man ger uppmärksamhet bara till Elliot, så hon måste spexa så att jag ska ta kort på henne också.

Helgerna är alldeles för korta, även denna. Då Per inte mår bra ska jag åka med barnen och storhandla och han ska försöka byta hjul på bilen. Vi får väl se hur det går...

Kommentarer

Populära inlägg