Ett icke-problem

Elliot och Elina har börjat få veckopeng (det går inte att ge den ena och inte den andra om man inte vill utlösa världskrig). 30 kr som ska räcka till godis och sparande till leksak. Så långt är allt bra. Men så till problemet vilket är att jag aldrig har kontanter på mig. Särskilt inte 30 + 30 kr. Det bästa vore att ge barnen varsitt kort och föra över veckopengen dit, men jag tror inte att barnen går med på det. Inte banken heller för den delen. Dessutom når de inte upp att betala med kort. :-) Eller så skulle jag kunna ta ut 300 kr till de var så har de för de närmsta 10 veckorna. Men då försvinner lite vitsen med veckopeng. Vilka jobbiga problem jag har va?

Och så en bild på vår sussiga bebis. Han är för övrigt inte lika sussig längre, utan börjar ha vakna och aktiva perioder. En goding är han hur som helst!

Kommentarer

Kan ju lite sådär spontat känna att jag håller med dig lite och att jag känner igen mig i era problem runt det här med veckopeng och va enkelt det skulle ha blivit om man kunde ta ut den exakta summan i bankomaten men nej då måste man ta ut en hundring och sen gå å växla! Detta är ju inget man kommer ihåg när man är å handlar så man kan ta ut mer än summan man handlat för utan nåt man får åka och gör i enkom =P Ett I-Lands problem HELT klart men ack så besvärligt =P

Populära inlägg