Ordningen återställd?

Tack och lov verkar vi vara friska nu allihop. Jag blev inte ens sjuk (hoppas jag). Den här gången höll jag mig så lugn genom kräksjukan att jag inte ens fick falsk kräksjuka, trots att både Elliot, Elina och Per insjuknade och jag samtidigt har en liten bebis. Men jag gick ner 2 kg på kuppen (inte helt lugn alltså), så nu är det bara 3 kg kvar tills alla 17 gravidkilon är borta. Återstår bara mina vanliga kilon sen då. :-)

Idag är en riktigt skön dag. Hela huset är sanerat, så vi kan vara slöa och lata och ta det lugnt utan att det gör något.

Levi är 8 veckor gammal idag. Han börjar le riktigt ofta nu och det är så gosigt! Han sover som en stock bredvid mig på nätterna och vaknar bara för att amma 2-3 gånger (och bajsa), men vill helst sova i famnen dagtid. Annars är vaggan favoritsovplatsen. En riktig drömbebis!

Levi äter fortfarande som en häst, ofta och mycket. Överflödet kräks han upp. Jag och Levi är som riktiga fotomodeller, det vill säga byter kläder typ 10 gånger om dagen.

Inte helt lätt att hålla de gossjuka syskonen borta från sin lillebror under sjukdomsperioden. Äntligen får de umgås med honom igen! Fast jag har frånsagt mig pussar ytterligare en dag.

Kommentarer

Populära inlägg