Sommarlov!

Nu har vi rivit av tre avslutningar. Började  med fint väder på förskolan Piratskeppet. Levi slutar på småbarnsavdelningen papegojan och äntrar storbarnsavdelningen piraten från och med hösten. Han har troligen haft världens bästa fröknar så det känns lite sorgligt, även fast vi vet att han kommer att bli väl omhändertagen på nästa avdelning också. Vi hann med uppträdanden (nåja, Per kom försent som vanligt), ett tal av farmor/förskolechefen som fick mig att gråta, tipspromenad och tårtkalas, men fick hoppa över fiskdammen för att hasta vidare till Elliots avslutning.



Elliots avslutning började i fint väder och avslutades i hällregn. Elliot stod och frös och såg bedrövad ut i hällregnet samtidigt som han sjöng "Sommar och sol". :-) Han går ut lågstadiet men får behålla samma fröken även nästa år. Det tackar och bugar vi för!

Elinas avslutning var dagen efter. Tiden som var angiven var 8:15-8:30. Kl. 9:30 fick Per lov att åka till jobbet och kl. 9:50 (!) var det klart. Jag och Levi fick skynda vidare, Levi till dagis och jag till min sista jobbdag innan semester. Elina var besviken över att jag inte hann stanna och fika (med en fikakorg som vi inte ens hade med oss), men jag hoppas att hon kommer över det. Hon fick fika med sina snälla kompisar och jag kände mig som världens sämsta förälder. Blev dessutom kvar på jobbet till klockan 20...


Men nu är det sommarlov! Jag frågade Elliot om han ville hitta på något första sommarlovsdagen och fick svaret att han inte ville göra någonting alls. Inte bara jag som sett fram emot lite lugn och ro. :-)

Mina sommarlovlingar. 

Kommentarer

Populära inlägg