En dålig dag

Jag vaknade sur. Min dåliga dag började egentligen igår. Först fick jag veta att morfar ligger på sjukhuset med sorkfeber. Sen fick Levi höstblåsor (som pricken över i:t) och vi fick vara på vårdcentralen i en och en halv timme utan något egentligt resultat förutom en diagnos (som jag borde ha kunnat ställt själv, men jag blev förvirrad av den stela nacken som, som tur är, är mycket bättre idag). Sen ramlade jag när jag var ute och joggade. Vi råkade hamna i kolmörker (och då hade vi ändå tagit en ny rutt för att undvika just kolmörker) och jag snubblade på kanten mellan gruset och asfalten. Förutom att jag gjorde illa mig i handen och på knät så hade jag sönder mina asdyra kompressionsbyxor. Och så har jag fått en sticka i tummen. Och dov huvudvärk. Och det sura har inte gått över ännu.

Kommentarer

Populära inlägg