Punkterad

Levi har länge velat hälsa på mig på jobbet, men det är ju förstås helt omöjligt att ta med honom dit när jag samtidigt ska jobba. I fredags bestämde vi att åka dit och hälsa på (jag är föräldraledig på fredagar) och samtidigt åka till Solna och köpa skor hos sko-Ingvar. Vi hann vara på jobbet i säkert en kvart innan Levi klättrade upp på min hurts, hoppade ner och slog sig i hakan. Blodet forsade och jag såg att såret behövde sys eller limmas. Som tur är har vi en läkarmottagning vägg i vägg och gick raka spåret in dit. Läkaren hade inte hjärta att skicka oss till barnakuten där man, enligt hennes utsago, kunde få vänta upp till 8 timmar på att bli sydd. Så hon sydde ihop min lilla kille på plats. Levi var jätteduktig. Bedövningssprutan gjorde förfärligt ont och hjälpte inte riktigt så även första stygnet måste ha gjort förfärligt ont. Bedövningsspruta nummer två gjorde susen och han fick ett stygn till. Han satt blick stilla i min famn och fick en kanin som döptes till Bibbi av doktorn som även hon tyckte att han var ett ovanligt duktigt barn. Det blev inget sko-Ingvar besök, utan vi fick hasta iväg direkt från doktorn och vidare till Alsike för utvecklingssamtal för både Elina och Elliot.


Det är utmattande att bli sydd, vilket innebär att man lätt kan råka somna på vardagsrumsgolvet.

Vi åkte till sko-Ingvar på lördagen istället och åt därefter middag på grekiska kolgrillsbaren.



Kommentarer

Populära inlägg