NEJ!

Känner mig som en tjurig tvååring (och alla ni som haft tjuriga tvååringar vet att "NEJ" är ett vanligt förekommande ord)! Jag har varit hos doktorn och meddelat att mitt huvud fortfarande är helt täppt (känns som någon våldat in bomull genom näsan och upp i hjärnan ungefär) och hans ordination (förutom redan ordinerad penicillin, rinexin, nasonex, nässkölj och vattenångning) är tålamod. Jag säger bara "NEJ!" på den.

Vet ni om att det kan ta 2-3 månader för en bihåleinflammation att läka ut, även med hjälp på traven (hittills har det gått tre veckor)? Jag har INTE tid att pausa livet i 2-3 månader!

Idag knastrar det lite i det helt täppta örat och jag väljer (för att hålla mig vid mina sinnens fulla bruk) att tolka det som att jag är på bättringsvägen. Imorgon ska vi åka till fjällen (jag har dock ett läkarintyg som avråder mig från detta) och det återstår att se hur det går.

Jisses, som jag gnäller får jag snart döpa om denna blogg till sjukdomsbloggen.

Kommentarer

Populära inlägg