Väntar

Det känns som att livet är på paus. Jag väntar på att bli frisk (riktigt frisk inte bara lite piggare för det är jag redan), väntar på att börja träna igen, väntar på att det ska bli vår (på riktigt!), väntar på beslut från Mora kommun och det medför att jag även väntar på att stugköpet ska bli klart.

Synd att tålamod inte är min starka sida. När egenskaperna fördelades under min tillverkning (usch) så var tålamodet restnoterat. Undrar vad det ersattes med?

Jag skulle vilja berätta om vår lugna sköna helg som jag hade sett framför mig (lättlurad, jag vet). Istället byttes den ut mot förkylning som jag helt ignorerade och drog med samtliga i familjen på loppis, Ikea, godisaffären och ÖoB. Hoppas verkligen att stugköpet blir av till sist, annars har jag ett helt extra bohag till salu.

Sedan lagade vi mat inför påsk, bakade till Elliots handbollsfikaförsäljning (kan vara ett icke-existerande ord) grävde fram lite mer bohag från förrådet, städade huset, tog en promenad i vårvädret och såg på Mello. Levi var oväntat säker på sin röstning. Han har till och med slutat att bara rösta 1 eller 5, utan förstår att ett bidrag kan vara lite halvbra också. Han sjunger jämt på den där Kizungo-låten, men den fick inte så mycket som ett enda hjärta av honom. Hatkärlek? Igår skjutsades Levi till såväl kalas (som han verkligen uppskattade) som Knatteskutt.

Inatt hade jag världens märkligaste dröm om en gammal klasskamrat och en investering i en lägenhet på Stureplan (as if liksom).

Kommentarer

Populära inlägg