Två bra böcker!

Sällan läser man väl två bra böcker samtidigt, men ibland händer det! Ena boken har Lucy Dillon skrivit, men den kommer jag inte ihåg vad den heter (alla hennes böcker har så långa namn). Lättläst och trivsam hursomhelst och den lyssnar jag på i bilen. Sällan har jag väl längtat så efter mina bilresor. Den andra har både min mamma och Pers mamma föreslagit mig att läsa: "Britt-Marie var här". Herregud vilken rolig bok! Jag ligger och skrattar högt för mig själv om kvällarna när jag läser den. Det är samma författare som skrivit "En man som heter Ove", som jag i och för sig inte har läst.

När "alla" har läst en bok och i princip försöker tvinga mig att läsa den, så får det något motsatt effekt på mig. Jag reagerar liksom inte bra på prackningsförsök. Därför har jag inte läst "En man som heter Ove" och inte heller "Hundraåringen". Det är lite samma som med kedjebrev. Försök inte tvinga mig att göra eller tycka, för då slår jag bakut.

Kommentarer

Populära inlägg