Högsta växeln i

Jag är inte den som kan leva länge i ett bombnedslag, så idag dammsög jag, skurade, dammtorkade, städade toalett och sorterade tvätt som en galning. Per, Elliot och Elina var ute och lekte/sov. Så nu är hemmet bobart igen. Äntligen! Sen åkte vi till skopunkten och köpte fyra par skor och därefter till Coop forum för helghandling. Phu!! Och inte nog med det, men jag har även tränat mina 20 minuter framför en bit av "The Queen", antagligen världens mest sega film. Tänk vad man hinner med när man inte har ens en liiiten gnutta kvar att läsa av "Flickan som lekte med elden" - den i särklass minst sömnovänliga bok som finns. Jag var vaken till 1.30 för att jag inte kunde sluta until the bitter end. Och när jag väl kom till slutet så blev jag helsnuvad! Man får inte sluta med en sån cliffhanger! Fy vad fult!

Jag har kommit på att man kan presentera sig på en massa olika sätt, typ "Hej, jag heter Linda och jag cyklar alltid på högsta växeln." (Det är sant). Fast ofta smyger man ju in jobb eller familj i presentationen istället, så får folk klura ut vilken växel man cyklar på vid ett senare tillfälle. Eller aldrig.

Elliot har deklarerat att han ska gifta sig med Elina. Vi får väl se hur det blir med den saken, men finns det något som värmer ens hjärta mer än så tydliga bevis på syskonkärlek? Jag tror inte det!

Imorgon ska vi åka och bada på Fyrishovsbadet och sen ska vi äta oxfilé som vi köpt för dyra, dyra pengar. Sen ska vi hålla oss vakna till kl 24, väcka barnen och titta på fyrverkerier. Jag kan knappt tänka mig en bättre nyårsafton! Kära Gud (om du finns) tack för våra underbara barn! Jag ska ta hand om dem på bästa sätt även 2008. Consider it mitt nyårslöfte. Me like engelska mitt i svenskan. När man svamlar så här även skriftligt är det nog dags att gå och sova.

Jag hittar pynt från granen på alla möjliga konstiga ställen nu för tiden. Vad göra? :-)

Kommentarer

Populära inlägg