Mamma varg har fått en kattunge


Elliot får en liten julklapp varje morgon och imorse var det kattutklädningssaker. Han jamade oavbrutet medan jag tog kort på honom. Elina såg minst sagt lite fundersam ut, men instämde i jamandet efter ett tag (maaao). :-)

I lördags klarade vi av i princip alla klappinköp på 6 timmar i Väsby centrum + barnens hus med båda barnen. En riktigt trevlig pärs! I söndags åkte jag och Elliot som hastigast till Ikea för en mindre komplettering och som den stora 3-åring han är vägrade han följa mig in och handla, utan insisterade på lekrummet. Det gick alldeles utmärkt och sällan har väl ett Ikeabesök med barn gått så fort! Elliot ville inte gå när jag var tillbaka inom en halvtimme.

Jag har kommit in i någon slags julpsykos tror jag (i positiv bemärkelse). Jag är på superbra humör hela tiden, spelar julmusik dagarna i ända, är hypereffektiv (jag och Elliot har bara de senaste dagarna hunnit med både lussebullar och julgodis + att jag och Per städar som dårar) och ändå lugn. Nä, nu ska jag gå och avsmaka min kycklinggryta (morgondagens middag) och sen sova!

Min och Pers gemensamma julklapp blev för övrigt ingen Wii, utan en Orbitrek Platinum. Tack snälla mamma för bidraget! Visst är den fin! (Bilden hämtad från www.tvshop.com)

Kommentarer

Populära inlägg