Sax sax sasser




Elina har sovit som en stock inatt ända till kl. 9.30 (uppehåll för två amningar, men ändå)!! Elliot sov i sin säng (uppe och pinkade en gång), men på det hela taget är det nog den bästa natten på väldigt länge. Min goda nattsömn ledde i sin tur till att jag hade en hel sammanhängade (men väldigt underlig) dröm. Den var så här:

Allt vatten som inte fanns i någon ledning (typ vatten man spiller) blev till ett slags konstiga mördarhajar som utplånade stora delar av mänskligheten. Jag och Per var dock snabba på att upptäcka vad som höll på att ske och lyckades hitta en antik helikopter byggd i trä (!) som vi flydde i. När jorden nästan var öde fanns det dock några få människor kvar som var immuna mot mördarhajarna (väldigt logisk dröm) och vår uppgift blev att sammanföra alla kvarlevande och planera en motattack. Alla lagar upphörde att gälla och den nya världsordningen hette "sax sax sasser" (fortsatt logiskt hör jag när jag skriver detta) och det var någon slags förhandling som man genomförde över en gryta mat. Hm.

I förrgår var vi på luciafirande i Knivsta centrum. Mysigt men kallt. Igår åkte jag till mitt nya jobb vid 17-tiden och fick titta på lokalen och hälsa på folk och därifrån vidare till en fest som på det hela taget var väldigt trevlig. Vad mer nytt...? Elina kan säga Elliot (Ello) och hon har sagt Elina (Ina)!! Hon har också fått en tredje tand. Och jag har vunnit en tävling! Jag mejlade in ett svar på en fråga om Måns Zelmerlöv och vann en fin blank tunika från MQ samt ett idolkort med Agnes och Måns autografer! Elliot leker och leker med sin nya bästis Nellie. Vi träffas nästan varje dag och har jätteroligt ihop! Kul!!

Äntligen har jag tagit kort på Elliot och Elinas nya lekrum och sovrum. Se bildbevis ovan!

Kommentarer

Populära inlägg