Den frukade kräksjukan är här!

Igår var Elliot inte riktigt sig själv. Vällingen var inte god, han åt inte upp sin frukostsmörgås och ville inte ha mellanmål. Det enda han fick i sig var skollunchen. Tyvärr kom den upp igen på honom, på mig och hela soffan. Tack för att vi har en skinnsoffa!! Och tack för en mamma/mormor som städade soffan medan jag och Elliot städade oss själva. Elina stod bredvid och tyckte synd om sig själv för att ingen brydde sig om henne. Och hon tyckte att Elliot var jätteäcklig! Elliots egna reflektioner var: A) Det är äckligt med kräks i näsan. (Kan bara instämma.) B) "Det var nog hela min lunch som kom upp. Det var en god lunch." (Glatt sagt.)

Efter denna incident mår Elliot bättre och nu väntar vi bara på när Per ska bli sjuk. Han klarar sig aldrig. Spritande till förbannelse eller inte.

Som tur är har värsta panikångesten (från min sida) uteblivit eftersom mamma är här. Det bevisar bara att vi måste flytta till Piteå så att jag kan fly till Arrendegatan när Per är magsjuk.

Och här är en bild till Anna. Elliot fick ett sånt här fint födelsedagskort av sin kompis som hennes händiga mamma knåpat ihop. Och i ett svagt ögonblick lovade jag att mejla över det till min scrappande syster. Men alla kan ju få se det istället!

Kommentarer

Nu var jag ju tvungen att trycka på både kul och tråkigtknappen =P Tråkigt med magsjuka men alltid lika roliga kommentarer från dina barn =) Krya på er och må då vara Per men jag hoppas då verkligen du slipper magsjuka för jag kan inte ens föreställa mig värre sjukdom med bara nån vecka kvar tills förlossning =) Kram
Linda sa…
Jag har provat på vinterkräksjuka, men då var det ca 8 v kvar till förlossning. Ingen hit. Det är nästan fysiskt omöjligt att böja sig framåt så mycket man vill. Som tur är brukar jag inte vara så mottaglig för magsjuka. Den som lever får se. Kram!

Populära inlägg