Vecka 38

I resten av Sverige är det vecka 48, men för mig är det vecka 38. :-)

Det drar ihop sig, sa jag och kände mig genast fyndig eftersom livmodern övar sig på detta dagligen. Lilla bebisen är lite lugnare, vilket troligtvis beror på minskat utrymme där inne. Hos barnmorskan idag var urinprovet ua, järnvärdet hade sjunkit till 118 (bra för att vara gravida jag dock), blodtrycket var 110/80 (högt för att vara jag) och blodsockret var 5,3. Magen hade inte växt sedan för två veckor sedan, vilket troligtvis beror på att den sjunkit ned något (tack Gud!) och jag fick svara på någon slags sammanfattning inför förlossningen som jag också fick utskriven och ska packa ned i BB-väskan. Sammanfattningsvis har jag ännu inte förstått att det snart kommer en bebis, men så verkar vara fallet. Det känns obehagligt att tänka sig att gå igenom en förlossning till, men så verkar också vara fallet. Och nu är det slutreflekterat för den här dagen och jag ska istället se Desperate Housewives!

Kommentarer

Jamilla sa…
Åh va spännande, det är ju inte alls långt kvar nu! Lycka till med förlossningen och lilla bebisen!

Populära inlägg