Tjuvstart

I år gillar jag att julpynta (det varierar), så vi började redan i onsdags. Mamma hjälpte till och bytte julgardiner - tack!

Jultomtar är en ovanlig syn hos oss, men dessa två har hedersplats på braskaminen.

Elliot ritade en snöstorm som vi laminerade och satte upp på kylen.

Sen bakade vi lussekatter som blev jättegoda (brukar också variera)!

Elliot gjorde jättefina katter.

Vi gjorde godluktande apelsiner med nejlikor. Elliots hängde vi i köksfönstret. Elinas ska bo i hennes rum.

Och pepparkarkor bakade vi förstås också.

Ibland glömmer jag hur stora barnen har blivit, men Elliot både kavlade, stansade ut och la sina pepparkakor på plåten själv. Han deklarerade stolt att han ska bli bagare när han blir stor. Och la ängsligt till efter en stund: "För knäcka ägg lär man sig väl?" :-)

Jag och Per byggde ett pepparkakshus (vi grälade bara lite när vi brände oss på det smälta sockret) som jag och barnen dekorerade, men det glömde jag att ta kort på. Jag köpte (mycket traditionsenligt) en ny julskiva. Och nu gör mamma knäck. Det blir tydligen jul i år igen. Ljuvligt!!

Kommentarer

Anonym sa…
Så mysigt ni verkar ha det. Hoppas ni får en fin första advent. Jag sitter på jobbet och har nio timmar kvar innan jag får fara hem och sova. <kram på er alla från Åsa
Anonym sa…
Så mysigt med allt juligt och att ha mormor på plats - och äntligen en liten glimt av den stora magen! Förstår att du kämpar, två barn och så en kropp som inget vill utan bara tar plats! Lycka till, nu är det ju nära, bara några lucköppningar kvar ;-) Kram Anna

Populära inlägg