Tråkig valborg!

Vi hade planerat en mysig valborgsmässoafton, men istället fick Elina och Elliot magsjuka. Elina insjuknade natten mellan torsdag och fredag tätt följd av Elliot lördag eftermiddag. Elina var visserligen dålig, men Elliot kräktes oavbrutet i 12 timmar och såg slutligen mer död än levande ut.


Nu väntar vi bara på Per som alltid blir magsjuk när barnen blir det. Det är ett mirakel att han klarat sig ända till idag i alla fall. (Jag måste vara pessimistisk för annars blir jag så grymt besviken när han väl blir sjuk.) Jag som har fobi önskar mig till ett annat land och ett annat liv när magsjukan härjar, men nu när huset är städat och desinficerat och barnen piggat på sig känns det som att det inte var så farligt. :-)

Levi som ammar blev inte sjuk (dvs kräktes inte mer än normalt i alla fall) utan lärde sig istället att vända sig från rygg till mage! Som han har övat (även under amning) så är det konstigt att det inte hänt tidigare.

Kommentarer

Ja jisses, jag är INTE avis på magsjukan och förstår precis hur du känner för jag skulle kunna tänka mig att fly landet när magsjuka härjar vilt runtomkring oss! Än så länge *peppar, peppar ta i träskalle) har vi alla klarat oss men med min tur så är vi väl dom sista att få hemskheten! Nåja vi stora överlever det ju säkert bara hoppas Lo klarar sig!

Skönt att ni är på bättringsvägen och jag ska hålla alla tummar och tår för Pär! =)

Kram kram s

Populära inlägg