Bildkavalkad från maj 2012

Äntligen har jag haft tid att ladda ner mina bilder från kameran. Största problemet har varit att datorn står på vinden. :-)

Den här gosiga hittade jag. <3
Och den här från när en var sjuk och en var pigg. Gissa vem? :-)
Och här leker alla barnen tillsammans. Det gör de ganska ofta och väldigt bra, men det är inte så ofta alla fastnar på bild samtidigt. De stora barnen (särskilt den största) har ett enormt tåladmod med den minsta. Levi är ju förstås för liten för att veta hur man ska bete sig i leken, men jag är imponerad över de stora barnens förståelse och gränslösa kärlek som överbrygger åldersskillnaderna.

Och här är bilder från majbrasan. Varmare då än idag, särskilt vid elden. Jag och barnen plus och en bonusunge, vår söta granne!

Levi är en riktigt mammig kille. Särskilt när timmen är sen.

Tänk att han har blivit så stor att han kan sitta på pottan! Två kissningar har lyckats landa rätt! Inte illa alls.
Här är vi på väg på cykeltur! Elliot älskar sin treväxlade cykel och orkar cykla nästan hur långt som helst!
Levi och Elina myser i cykelkärran. Elina har med sin älskade snutte och Bamsen.
 Här har vi picknick i Mulle Meck-lekparken. Kyckling och potatissallad slank ner tillsammans med lite kakor och festis. Jag hoppas på många picknickar detta år! :-)
Levi tittar ut ur ett litet litet hus.
Elina och Elliot i en labyrint.
 Linbanor är alltid populärt.
 Det är så otroligt fint i Mulle Meck-parken och helt gratis är aldrig fel, även om det är ganska långt dit.
Vi åker snart till Turkiet och jag upptäckte att nästan alla sommarkläder var urvuxna (mina är för stora, men det är ju ett roligare problem). Sen hade jag jätteroligt när jag köpte likadana kläder till Levi och Elliot. :-) Sen handlade både mormor och farmor en ansenlig mängd kläder var till barnen, så nu har vi så det räcker och blir över!
 I år är året när vi tagit tag i maskrosproblemet på baksidan (förlåt, grannarna, men bättre sent än aldrig!). Inte ett så litet problem som ni kan se på denna rot!
 Mina fina!
 Och idag har jag varit på Elinas och Natalias dansuppvisning. 4 plusgrader, hällregn och snålblåst kanske inte är optimala förutsättningar dock.
 Men fint var det och de verkade ha jätteroligt på scenen!
 Grabbarna i familjen var istället på Elliots första springlopp vid Alsike sporthall (rättvist lottat vilken förälder som skulle vara på vilken tillställning). Elliot var mycket stolt över sin kepa. :-)

Kommentarer

Populära inlägg