Filosoferar

Möjligen något hög på skurmedel och ytdesinfektion (ja, jag sanerar alltid för tidigt så att jag helt säkert ska få göra om det igen inom kort) så går jag omkring här hemma och funderar på livet.

Livet innehåller så många delar. Jobb (vad vill jag egentligen göra hela resten av livet), familj (kunde liksom inte vara nöjdare), lite oväntade otrevligheter (har inte riktigt tid att vabba, men vill inte ens ta upp det med Per som är så otroligt stressad just nu), lite oväntade trevligheter (inte alla impulsbokar sina utlandsresor, men det gör jag!) och planering (herregud livet är ju ett enda logistikprojekt). Alla delar ska man få ihop. Och medan vi planerar och planerar om tågar livet förbi och jag är snart 37 år (HJÄLP!) och prioriterar vi verkligen rätt? Det svåraste är att det alltid finns ett alternativt (eller många förstås) liv som man inte väljer och tänk om det vore bättre? Ska man nöja sig med att allt är bra eller satsa högre (eller möjligen lägre)? 

Jag blir inte klokare av allt det är ostrukturerade grubblandet heller utan snarare rynkigare.

Levi är på bättringsvägen, men låter meddela att han är lite lös i halsen. Återstår att se vad det innebär.

Kommentarer

Populära inlägg