På väg genom Sverige

Sverige är vackert, även på vintern. Man passerar många städer och samhällen på väg med tåg mellan Knivsta och Jönköping och ibland leker jag med tanken att flytta någon annanstans. Typ till Jokkmokk (inte för att jag passerar just det samhället på min tågresa, riktigt så dåliga geografikunskaper har jag inte, men troligen kom jag att tänka på det eftersom jag såg ett jojkprogram på teve igår kväll när det inte fanns så många kanaler att välja på på hotellet) och göra något helt annat. Leva billigt mitt i naturen och verkligen uppleva något annat än stress (till jobbet, på jobbet, på den långpendliga hemvägen, när man hämtar barnen på tre olika ställen, när man kommer hem sent och ska laga mat till hungriga vargungar, när man ska få barnen i säng i tid för att själv komma i säng i tid för att stiga upp okristligt tidigt för att ändå behöva stressa imorgon igen). Oj, vad mycket gnäll som kan rymmas i samma parentes (och ordet långpendliga verkar inte finnas enligt rättstavningssystemet, det är troligen mitt eget hittepå (och även hittepå är hittepå))! Fast egentligen gillar jag både Alsike, mitt jobb och mitt liv. Men att leka med tanken är ju ganska roligt.

Kommentarer

Populära inlägg