Sunday bloody Sunday

Jag och Per försökte få till en skidtur tillsammans. Per skulle bara handla skidor, få skidor monterade och valla innan kl. 13. Gick så där. Han hittade i och för sig utrustning, men den lät sig inte monteras i ett nafs. Får bli en skidtur tillsammans en annan dag. Istället blev det lunch och lite (fönster)shopping medan vi hade barnvakt en stund.

Jag fick däremot en underbar skidtur på egen hand! Det var -2 grader och strålande sol, jag var på gott humör och vallan funkade fortfarande utmärkt. En härlig tur på ca 4 km!


Efter skidturen bjöd vi barnvakterna på mat. Det här med rostbiff. Den ska enligt Vår kokbok vara 60 grader för att vara rosa. Jag gillar verkligen inte blodiga biffar så jag satsade på 65 grader (med dubbla termometrar, en analog och en digital). Ändå blev det en riktigt blodig biff! Vad gör jag för fel?

Idag har jag ont i de mest underliga musklerna. Mest har jag tränat ljumskar, axlar och ländrygg (?!) tydligen.

Nu jobba jobba jobba och på fredag drar jag och Levi till Piteå! Jippi!

Kommentarer

Populära inlägg